Sustainable competitive advantage of German automobiles

Ajaegbu Ikenna (2018) Sustainable competitive advantage of German automobiles. Prosperitas, 5 (4). pp. 8-15. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Prosperitas_2018_4-_Ajaegbu.pdf]
Előnézet
Szöveg
Prosperitas_2018_4-_Ajaegbu.pdf - Megjelent verzió

Download (73kB) | Előnézet

Abstract

It is becoming paramount for firms to understand how to strategize to maintain sustainable competitiveness in automotive industry. The aim of this paper is to understand what firms in German automobile industry must do to remain in business or even ahead in its domestic and international business arena over time. In doing so, Michael Porter’s model of competitive advantage was used to analyse home-built competitive advantage of the German automotive industry and its links to global competitiveness. The results point to the fact that there are links between the German automotive industry’s domestic and global competitiveness.

Tudományterület / tudományág

műszaki tudományok > közlekedéstudományok

Kar

Külkereskedelmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Ajaegbu Ikenna
Kulcsszavak: competitiveness, decentralization, strategic position, automotive industry, sustainability
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 33706314
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/Prosp_2018_04_1
Rekord készítés dátuma: 2019. Okt. 08. 08:07
Utolsó módosítás: 2023. Már. 20. 08:57
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1519

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet