Doing Business in Hungary and Indonesia – An Intercultural Approach

Hidasi Judit (2017) Doing Business in Hungary and Indonesia – An Intercultural Approach. In: Go Hungary - Go Indonesia: Understanding Economic and Business Issues. Budapest Business School, pp. 215-234.

[thumbnail of hidasi.pdf]
Előnézet
Szöveg
hidasi.pdf - Megjelent verzió

Download (238kB) | Előnézet

Abstract

Business is business the world over and in every country, but the way it is conducted difers widely. Too often, businessmen assume that their partners have the same business values as themselves – but that is not correct. As the Indonesian saying goes “Lain ladang lain belalang, lain lubuk lain ikannya” (Diferent fields have diferent insect, diferent ponds have diferent fish.) meaning that diferent countries have different people, diferent people have diferent values and diferent behavior patterns. One of the biggest challenges of doing business in a foreign country is learning how to operate in a diferent cultural setting. For those who wish to take advantage of the rapid economic growth taking place in Indonesia and for professionals who wish to develop successful partnerships with Indonesians, this brief overview of the diferences between Hungarian and Indonesian business cultures, values and expectations might be of use. And vica versa, for those Indonesians and for those professionals from Indonesia who intend to develop links with Hungarian partners in the field of education, science or industry, this comparison of cultural values and characteristics might be in place. All in order to minimize misunderstandings, miscommunication or clashes, that all might result after all in loss of time, energy and relations.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok

Kar

Külkereskedelmi Kar

Szervezeti egység

Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszék

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Hidasi Judit10007778
Kulcsszavak: Magyarország, Indonézia, Interkultúrális kommunikáció, Üzleti kapcsolat
Felhasználó: Szabó Zoltán
A mű MTMT azonosítója: 3250400
Rekord készítés dátuma: 2018. Jan. 30. 11:13
Utolsó módosítás: 2018. Feb. 17. 14:08
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/908

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet