A bizalom kiépítésének kulcsparaméterei a pénzügyi szolgáltatások igénybevételénél

Balázsné Lendvai Marietta (2014) A bizalom kiépítésének kulcsparaméterei a pénzügyi szolgáltatások igénybevételénél. In: Alkalmazott tudományok II. fóruma. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 63-83. ISBN 978-963-7159-99-2

[img] Szöveg
A bizalom kiépítésének kulcsparaméterei a pénzügyi szolgáltatások igénybevételénél.pdf - Megjelent verzió
Restricted to Csak regisztrált felhasználók

Download (2MB)
Hivatalos webcím (URL): https://www.uni-bge.hu/Root/Sites/BGF/tartalmak/BG...

Abstract

The financial crisis has resulted in the loss of trust on a global scale at the financial markets, which has then been continuously deepened by an increasing insecurity. My paper aimed at having a thorough look at what customers expected from financial services and financial providers and finding an answer to what factors could strengthen the process of restoring trust. I did a field research with the participation of 2046 persons by online questioning and I analysed what was happening in the customers’ ‘black boxes’. I examined the components of trust and I listed the major requirements concerning financial services as they can not only be regarded as a forecast but they also reflect emotional and mental factors. With the help of cluster analysis I identified five segments. I demonstrated the differences between each group and I presented how they could be described by their characteristic features and demographic criteria. On the basis of the results obtained I pointed out possible points of outbreak which could be incorporated in order to restore trust. Thus, ‘therapy package 7-T’ involves key components which could be crucial pillars of restoring trust and managing emotional dimensions. They could also help develop a strategy, improve customers’ financial literacy, fulfil expectations of development and building attraction. Keywords: financial service, financial requirements, cluster analysis, means of building trust

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsement és Gazdaságinformatika Intézeti Osztály

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Mű típusa: Könyv része
Kulcsszavak: pénzügyi szolgáltatás, klaszterelemzés, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, lakossági üzletág, primer kutatás, ügyfélkapcsolat - ügyfélszolgálat - vevőszolgálat, pénzügyi tanácsadás, pénzügyi válság
Felhasználó: Góczán Judit
A mű MTMT azonosítója: 2862131
Dátum: 2017. Már. 28. 13:56
Utolsó módosítás: 2017. Már. 28. 13:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet