Lehetőségek és nehézségek a természetes megfigyelésben: Egy óvodai vizsgálat tapasztalatai

Keszei Barbara és Böddi Zsófia és Dúll Andrea (2016) Lehetőségek és nehézségek a természetes megfigyelésben: Egy óvodai vizsgálat tapasztalatai. Prosperitas, 3 (2). pp. 63-86. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Keszei B.- Böddi Zs.-Dúll A..pdf]
Előnézet
Szöveg
Keszei B.- Böddi Zs.-Dúll A..pdf - Megjelent verzió

Download (344kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The natural observation method is introduced through the example of a preschool research. The ongoing series of research is carried out in integrating kindergartens, focusing on the analysis of the interaction and the use of space. Our current work is related primarily to our experience in the research and data recording arrangement. The purpose of this study to provide a short description of the natural observation method focusing on the advantages, disadvantages, and possible ways of application which we met during our research. Practical supplementary materials (tables, figures) are disclosed, which can help to organize the research. We discuss a few pitfalls, which often remain unpublished in methodological research summaries.

Abstract

A természetes megfigyelés módszerét mutatjuk be egy óvodai kutatás példáján. A jelenleg is folyó vizsgálatsorozat integrált nevelést folytató óvodai csoportokban zajlik, a kutatás fókuszában pedig az interakció-elemzés és a térhasználat áll. Jelen munkánkban elsősorban a kutatási elrendezéssel és az adatfelvétellel kapcsolatos tapasztalatainkat közöljük. Tanulmányunk célja, hogy a természetes megfigyelés módszerének rövid bemutatása után kitérjünk azokra az előnyökre, hátrányokra, lehetséges alkalmazási módokra, amelyekkel kutatásunk során találkoztunk. Olyan praktikus segédanyagokat, példákat (táblázatokat, ábrákat) is közlünk, amelyek segíthetik a kutatás szervezését, illetve kitérünk azoknak a nehézségeknek a bemutatására is, amelyeket az összefoglaló kutatásmódszertani tanulmányok nem említenek.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Szervezeti egység

Pedagógiai Intézeti Tanszék

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Keszei Barbara10022765
Böddi Zsófia10051195
Dúll Andrea10000234
Felhasználó: Jurcza Tünde
A mű MTMT azonosítója: 3137091
Rekord készítés dátuma: 2018. Már. 06. 11:31
Utolsó módosítás: 2021. Aug. 30. 13:26
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/838

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet