Vállalati imázs hatása a munkavállalókra

Baloghová Éva (2020) Vállalati imázs hatása a munkavállalókra. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (1). pp. 3-10. ISSN 2630-886X

[thumbnail of szám 1 (2020)_ Multidiszciplináris_Baloghová.pdf]
Előnézet
Szöveg
szám 1 (2020)_ Multidiszciplináris_Baloghová.pdf - Megjelent verzió

Download (5MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A kulcsszavak: hűség, szeretet, rajongás. Egy szervezet képét állandóan formálják különböző meghatározó tényezők, amelyek mindegyike hajlamos másfajta mércét alkalmazni ehhez a folyamathoz. Az érdekelt felek mindegyike különböző módon fogja megítélni ugyanazon szervezetet. Gondolunk itt arra az eshetőségre, mely során maga a cég alkalmazottja, a céghez árut beszerző fél és a vállalattól vásárló kliens is másfajta képet épít fel magában a szóban forgó vállalatról. Ezen tanulmány viszont arra az egy meglévő helyzetre fókuszál s egyben azt a tényt próbálja megvizsgálni, milyen módon van hatással a vállalat alkalmazottjára a vállalati imázs. Manapság a munkaerőpiac legnagyobb kihívásaként vehetjük a munkahelyi lojalitás bizonyos szint feletti tartását, illetve a munkavállalói motiváció növelését. Temérdek megoldás létezik arra vonatkozóan, hogyan érhetünk el eredményeket ennek elősegítése érdekében. A téma bemutatása mellett kitérekarra is, hogy melyek azok a különféle dolgozói juttatások, amelyek segíthetnek elérni kitűzött céljainkat. A mai kor embereinek ismerős lehet ezen a téren is a kijelentés, hogy nehezebb megtartani, mint megszerezni. Az élet néha keveset ad, de gyakran elvesz –így van ez legtöbbször a munkavállalók eltávozásával is egy bizonyos vállalattól.Munkám fő célja bemutatni a téma elméleti hátterét, mivel úgy gondolom, manapság a vállalatok nagy része van kitéve ennek a problémának. Az idő szűkössége miatt egy komplex, nagy volumenű kutatásra nem került sor, ennek ellenére a munka tartalmaz ötleteket, tanácsokat, milyen módon szerezhető vissza avagy nyerhető meg újonnan a munkavállaló belénk fektetett bizalma, hogyan lesz elkötelezett viszonya a vállalatunkkal. Vállalatok mindennapjainak meghatározó részeivé váltak a munkavállalók, amely kapcsolathoz elengedhetetlen megteremteni számukra a bizalmi légkört, ezért tartottam fontosnak ezt a témát megvizsgálni.

Abstract

The keywords are loyalty, love, enthusiasm. The image of an organization is constantly shaped by various determinants, each of which tends to apply a different standard to this process. Each of the stakeholders will judge the same organization in different ways. We are thinking here of the possibility that the company itself, the party buying the goods for the company, and the client buying the company will also create a different image of the company. However, this study focuses on the existing situation and tries to examine the impact of corporate image on the company's employees.Nowadays, one of the biggest challenges in the labor market is to keep work loyalty above a certain level and to increase employee motivation. There are a lot of ways to achieve results in order to facilitate this. In addition to presenting the topic, we also discuss the various employee benefits that can help us achieve our goals. Today's people may be familiar with the statement that it is harder to keep than to obtain. Life sometimes gives little, but often takes away what it wants -this is most often the case with employees leaving a certain company.The main purpose of my work is to present the theoretical background of the topic, because I think most of the companies today are exposed to this problem. Due to the time constraints, no complex, large-scale research has been carried out, however, the work contains ideas, advice, how to gain the trust of the employee in us, how will it be committed to our company. Employees have become a crucial part of the everyday lives of companies, and it is essential to create a climate of trustfor them, so I thought it was important to look at this topic.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Baloghová Évanem részletezett
Kulcsszavak: Vállalat, Vállalati imázs, Munkavállaló, Elkötelezettség, Márka, Company, Employee, Commitment, Brand
Felhasználó: Jurcza Tünde
A mű MTMT azonosítója: nem részletezett
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 13. 11:47
Utolsó módosítás: 2020. Júl. 13. 11:47
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1682

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet