Milyen változást hoz a „service dominant logic” a marketingbe?

Zsigmond Tibor (2019) Milyen változást hoz a „service dominant logic” a marketingbe? Prosperitas, 6. (2). pp. 116-131. ISSN 2064-759X

[img]
Preview
Text
Zsigmond_Milyen-valtozast-hoz.pdf - Published Version

Download (263kB) | Preview

Abstract

Az utóbbi évtizedekben a marketingszakembereket az foglalkoztatta, hogy miként lehetne megújítani a marketinget. A legtöbb kutató élesen bírálta a korábbi – a goodsdominant logic – elméletet, és újabb elméletek kialakítását szorgalmazták. Ezen elméletek közül kiemelkedett Vargo és Lusch modellje – a „Service-dominant logic”. Az új szemléletmód nagy port kavart a szakmában. Míg sokan támogatták, addig viszonylag magas volt a bírálók aránya is. A modell mind a mai napig nem teljesen megoldott, több – főként gyakorlati – problémával küzd. Cikkünk célja bemutatni ezen új elmélet kialakulásának útját, továbbá a különbségeket a két elmélet (GDL és SDL) között. Értékelésre kerül az új modell, mely során a legfőbb előnyeit és hiányosságait mutatjuk be és felvázoljuk, milyen változásokra lenne szükség a jövőben. A modellt érdemes lenne továbbfejleszteni és népszerűsíteni, hogy a vállalatok megismerjék annak működését. Az online platformokban rejlő lehetőségeket még jobban ki lehetne használni – az eredeti elmélet megalkotásánál még nem álltak rendelkezésre, ám segítségükkel könnyebben be lehetne vonni a fogyasztókat a folyamatokba.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Faculty

Pénzügyi és Számviteli Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Service-dominant logic, SDL, Goods-dominant logic, GDL, szolgáltatásmarketing
Depositing User: Eszenyi-Bakos Kinga
Identification Number: 31127241
Date Deposited: 2021. Jun. 14. 12:19
Last Modified: 2021. Oct. 05. 07:49
URI: http://publikaciotar.repozitorium.uni-bge.hu/id/eprint/1601

Actions (login required)

View Item View Item