Sneakermarketing

Fazekas Bence és Kovács András (2019) Sneakermarketing. In: Tehetségek a tudomány láthatárán. Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Budapest, pp. 22-32. ISBN 978 615 5607 70 7

[thumbnail of Fazekas_Bence_Kovacs_Andras_2019.pdf]
Előnézet
Szöveg
Fazekas_Bence_Kovacs_Andras_2019.pdf - Megjelent verzió

Download (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásunk elsődleges célja az úgynevezett „sneaker-jelenség” marketing vonatkozásainak elemzése, különös tekintettel annak hazai vonatkozásaira. A sneakerek, azaz a közkedvelt, divatos sportcipők köré az elmúlt bő 30 évben egy új szubkultúra alakult ki, köszönhetően a nagy nemzetközi sport- és szabadidő cipő márkák (Nike, Adidas, Converse, majd később a Vans, DC és mások) intenzív marketingkommunikációs tevékenységének. A sneakerek piaca napjainkig dinamikusan fejlődik, ennek fő oka az, hogy egyre több fiatal keresi ezeket a termékeket, akik számára szinte presztízskérdéssé vált, hogy minél újabb, trendibb, korlátozottan elérhető (limited edition) darabokhoz juthassanak hozzá. A sneakerk termék-marketingje mellett napjainkra nemzetközi és hazai szinten egyaránt megjelentek különféle „sneaker-rendezvények”, melyek rendszeres látogatása is egyre inkább jellemző a sneaker-rajongók körében (pl. a hazai KRG). A „sneakerhead-ek” (sneaker-rajongó személy) online aktivitása is jelentős, az online közösségi térben rendszeresen követik a különböző, sneakerekkel foglalkozó weboldalakat, közösségi média felületeket, YouTube csatornákat, és webshopokat. A vállalatok felismerték az ebben rejlő piaci lehetőségeket, és a közösségi média különböző felületein hirdetik saját termékeiket, valamint számos jelentős hazai és nemzetközi influencerrel és brand ambassadorral dolgoznak együtt, akik lehetnek hagyományosan zenészek, sportolók, vagy videóbloggerek, és populáris felhasználók a különböző internetes felületeken. A számos influencer és ambassador mellet minden sneakerhead fontos brand advocate (márka szószóló), hiszen akik hordák ezeket a termékeket, és rendszeresen megosztják a közösségi médiában a sneakerekkel kapcsolatos tartalmakat, ezáltal akarva-akaratlanul népszerűsítve, több emberhez eljuttatva kedvenc szeretet márkánk cipőit.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Fazekas Bencenem részletezett
Kovács András10015591
Felhasználó: Jurcza Tünde
A mű MTMT azonosítója: 30773813
Rekord készítés dátuma: 2020. Jan. 06. 14:04
Utolsó módosítás: 2020. Jan. 06. 14:04
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1576

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet