Kölcsönhatás vizsgálata a városi hírnév és a vállalati hírnév között

Jakab Petra and Konczosné Szombathelyi Márta (2017) Kölcsönhatás vizsgálata a városi hírnév és a vállalati hírnév között. In: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok. Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály, Budapest, pp. 91-117. ISBN 9786155607288

[img]
Preview
Text
06_Jakab_Konczosne.pdf - Published Version

Download (8MB) | Preview

Abstract

Ahogy a fogyasztási javak piacán versenyfutás zajlik a fogyasztókért, úgy versenyeznek a harmadik évezred városai a lakosokért, befektetőkért, hazai és nemzetközi nagyvállalatokért, turistákért. E versenyfutásban a településmarketing széles eszköztára áll rendelkezésükre, melyben nagy fegyvertény, mint marketingeszköz a város imázsa, jó hírneve, reputációja, ezek tudatos alakítása. Győr, a dinamikusan fejlődő város gazdasága többszöri modellváltás után az autóiparra épül, fő pillére ennek az Audi Hungaria Zrt.., jelentős támpillérei pedig a hozzá szervesen kapcsolódó beszállító cégek. Így nem csoda, ha a város jelene, a gazdasági prosperitás nem csak gazdasági mutatószámokban, hanem annak arculatában, lakosainak identitásában is nyomot hagytak, intenzíven jelen vannak. A virágzó gazdasági háttér pozitív hatása érezhető a nullához konvergáló munkanélküliségi számokon, a hétköznapokon jócskán kifoglalt szálláshelyeken. Másrészről viszont egyre nagyobb igény mutatkozik a kvalifikált munkaerő-utánpótlásra, a hétvégéken és a turisztikailag kevésbé frekventált időszakokban a szabadidős turisták után. Hogy fiatal, magasan képzett új lakosokat vonzzon a város, az AH-nak meg kell jelennie a város arculatában. De vajon szívesen látogatnak a turisták egy határozott ipari hírnévvel bíró desztinációba? Annak érdekében, hogy minél több szabadidős turistát vonzzon a város, miképp egyensúlyozzon Magyarország műemlékekben harmadik leggazdagabb városa és a hazai autógyártás fellegvára kitüntető címek között? Napjainkban Magyarországon egyre több település foglalkozik tudományos megalapozottsággal hírnevük menedzselésével, közülük is kiemelkedik Győr városa, ahol a célcsoportokkal szoros együttműködésben valósul meg ez a törekvés. A kutatás célja ennek megfelelően a város legnagyobb befektetőjének, az AH-nak és magának a városnak a hírnévvizsgálata a tartalomelemzés, mint kutatási módszer segítségével. Kutatásomban arra keresem a választ, hogy a Győrben telephelyre találó, dinamikusan fejlődő autóipari vállalkozások, élükön az AH, az ingolstadti székhelyű, prémium kategóriás német vállalat győri gyára milyen hatással van Győr városának megítélésére, imázsára, hírnevére. A tanulmány során bemutatom és feldolgozom a főbb vállalati és városi hírnévdefiníciókat és vizsgálati módszereket, elemzem és a kutatás szempontjából kiértékelem a vállalat és a város főbb marketingkommunikációs eszközeit, végül következtetéseket vonok le az együttműködésről, javaslatokat teszek annak jövőbeli alakítására.

Abstract

Since there’s a race for customers on the market of the consumer goods, cities of the 21st century compete for the inhabitants, tourists, investors and companies. In this competition a huge scale of city marketing tools are available, the image and good reputation of the city, their conscious framing are one of the biggest feats of arms. The economy of the dynamically developing city, Győr is based after several system changes on the automobile industry. Its main leg is the important international company with headquarter in Győr since 1993, the Audi Hungaria Zrt. (AH); other important counterforts are the suppliers connecting organically to this. Therefore no wonder, that the present of the city, the economic prosperity have their mark not only in the economic index numbers, but in the image of the city and in the identity of its inhabitants as well. The positive effect of the blooming economical background can be seen on the zero-converging unemployment numbers, on the hotel facilities being fully booked on weekdays. On the other hand, there is a growing need for qualified work force, for free time tourists out of the high-season and on weekends. To attract young, high-qualified new inhabitants, AH must show up in the image of the city. But are the tourists willing to discover a destination with a definite economical reputation? In order to attract more free time tourists, how should the city balance between being the 3rd richest city on monuments in Hungary and the centre of the car-manufacturing industry at the same time? Nowadays, more and more Hungarian cities are dealing with managing their reputation with scientific integrity, among others the city of Győr, where this ambition is a result of the cooperation of all stakeholders. According to these, the aim of the research is to analyse the reputation of the city with the tool of content analysis. In the research I try to figure out, what kind of effects the dynamically developing car manufacture AH on the reputation, image of the city of Győr has. In the study I demonstrate and elaborate the main corporate and city reputation definitions and analysing methods, I analyse and evaluate the main marketing communicational tools, and finally, I draw conclusions about the cooperation and make proposals about the future steps.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Faculty

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Book Section
Depositing User: Jurcza Tünde
Identification Number: 3249148
Date Deposited: 2020. Feb. 04. 16:42
Last Modified: 2020. Aug. 25. 16:05
URI: http://publikaciotar.repozitorium.uni-bge.hu/id/eprint/1176

Actions (login required)

View Item View Item