Pénzügyi kultúra vizsgálata középiskolások körében

Hegedűsné Barna Rita and Hegedűs Szilárd and Molnár Petronella (2017) Pénzügyi kultúra vizsgálata középiskolások körében. In: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok. Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály, Budapest, pp. 72-91. ISBN 978-615-5607-29-5

[img]
Preview
Text
04_Hegedusne_et_al.pdf - Published Version

Download (8MB) | Preview

Abstract

A pénzügyi tájékozottság, pénzügyi ismeretek megalapozásának egyik kiváló terepe, ha a tanulók már középiskolás éveik során megismerik az alapvető pénzügyi fogalmakat, illetve jelenségeket, hiszen ezeket megfelelően mérlegelve tudnak majd jó döntéseket hozni. A dolgozatunkban egy vidéki város középiskolásai körében végeztünk felmérést, alapvetően arra helyezve a fókusz, hogy milyen mértékben tudják eldönteni adott feltett állítás igazságtartalmát, illetve mennyire képesek definiálni néhány pénzügyi fogalmat. A kérdések között figyelembe vettük azt a tényt is, hogy korábban tanultak-e már ilyen ismereteket a tanulók, illetve milyen tényezők befolyásolják a kedvező válaszadásukat. A vizsgálatunk elsődleges célkitűzése annak értékelése, hogy a „Legbátrabb város „címmel kitüntetett Balassagyarmaton tanuló 17-21 éves korosztály, a 11-12-13-14. osztályos tanulók (gimnazisták, szakközépiskolások szakiskolások és OKJ képzésben részt vevők) milyen terjedelmű és mélységű pénzügyi - gazdasági ismeretkörrel rendelkeznek.

Abstract

The financial crisis of 2008 drew the attention of society and education to the fact that the Hungarian population - including both the younger and the older generation - has a low level of financial literacy, which is proven by a number of surveys. Previous research scrutinized secondary school students, undergraduates in tertiary education as well as entire families and regions. The improvement of the financial literacy of young people is in the interest of our society since in order to be able to avoid unforeseen economic pitfalls they should have at least some basic financial knowledge and skills. An ideal field where students may become familiar with financial matters is the secondary school where they can learn about the basic financial concepts and phenomena since they will be able to make good decisions with due consideration. This paper examines the secondary school students of a rural town. Focus is placed on the extent to which they can decide the veracity of statements or how precisely they can define certain financial terms. We also considered whether they had previously dealt with such topics and what factors might have influenced their correct responses.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > közgazdaságtudományok

Faculty

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Pénzügyi kultúra, Oktatás, Középiskola
Depositing User: Jurcza Tünde
Identification Number: 3281413
Date Deposited: 2020. Aug. 28. 11:49
Last Modified: 2020. Aug. 28. 11:49
URI: http://publikaciotar.repozitorium.uni-bge.hu/id/eprint/1168

Actions (login required)

View Item View Item