A digitális hype-on túl : a 21. századi tanár digitális eszköztára

Kétyi András (2017) A digitális hype-on túl : a 21. századi tanár digitális eszköztára. Prosperitas, 4 (4). pp. 57-80. ISSN 2064-759X

[img]
Preview
Text
57_80_oldal.pdf - Published Version

Download (475kB) | Preview

Abstract

The theoretical and practical aspects of pedagogy must conform to the changes of the past decades. Knowledge acquisition outside of school has become more valuable and the easiest way to gain new knowledge is through digital devices, therefore integrating these devices into education would be beneficial. In our quantitative and qualitative research about German language learners we have found that the IKT indicator significantly affects the success of developments utilizing IKT tools. During the learning process products created using IKT tools for creative purposes and student cooperation significantly improve language aptitude. At the end of our study we offer actual recommendations based on our results for the successful integration of digital devices into the curriculum practice.

Abstract

A pedagógia elméletének és gyakorlatának alkalmazkodnia kell az elmúlt évtizedekben végbement változásokhoz. Az iskolán kívüli tudásszerzés felértékelődött, és ez digitális eszközökkel oldható meg a leghatékonyabban, ezeket tehát célszerű integrálni az oktatásba. Német nyelvet tanuló hallgatók körében végzett, kvalitatív és kvantitatív mérőeszközöket használó kutatásunkban úgy találtuk, hogy az IKT aktivitási mutató szignifikánsan meghatározza az IKT-eszközöket használó fejlesztések sikerét. A tanulási folyamat során kreatív céllal IKT-eszközt használva, a tanulókkal együttműködve, közösen létrehozott produktumok és a mobil eszközök szintén szignifikánsan fejlesztik a nyelvi készségeket. Tanulmányunk végén eredményeink alapján konkrét ajánlásokat fogalmazunk meg a digitális eszközök tanítási gyakorlatba történő sikeres integrálására.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok

Faculty

Külkereskedelmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: digitális pedagógia, digitális eszközök, IKT-eszközök, idegen nyelv, Készségfejlesztés, digital pedagogy, digital devices, IKT devices, foreign language, skills development
Depositing User: Kovács Zsolt
Identification Number: 3358467
Date Deposited: 2018. Dec. 13. 09:32
Last Modified: 2021. Aug. 30. 13:46
URI: http://publikaciotar.repozitorium.uni-bge.hu/id/eprint/1103

Actions (login required)

View Item View Item